dimecres, 14 de novembre del 2012

QUARTA SESSIÓ



En aquesta sessió vam treballar amb el cas A i amb un cas puntual d’un nen amb problemes de lectoescriptura.
En el cas A ens vam centrar a treballar els conceptes davant, darrere, dalt, baix, al costat ja que al fer una fitxa del Forstik vam comprovar que encara no els tenia assimilats. La meva tutora de pràctiques va aprofitar per ensenyar-me com es treballava amb un material específic que tenia al centre per treballar aquests conceptes, consistia en determinar la posició d’un gos en referència a la seva caseta o a l’arbre (aquest material és amb 3D). Però tant ella com jo vam veure que no els acabava d’entendre i vam decidir fer-ho més real, li dèiem posat al costat de..., darrere de..., etc.  Alguns els encertava, però a mesura que anava avançant l’activitat vam comprovar que els encertava sense més ni més i alguns ho feia per assaig error. En finalitzar la sessió ho vam comentar amb la tutora, i vaig decidir que buscaria més material per treballar els conceptes i seria bo que no en féssim una obsessió, és a dir, que no matxuquéssim el nen en saber aquests conceptes, sinó que en diverses sessions ho aniríem treballant, ja que podríem aconseguir que es bloqueges.
Pel que fa a l’altre cas, vam començar la sessió escrivint paraules en un full, va escriure el seu nom, cognom i data. La veritat és que ho va fer força bé, ho va escriure tot en lletra de pal, en lletra lligada encara no en sabia. Havia acabat P-5 i la seva mestra l’havia derivat per millorar el tema de la lectoescriptura.
Quan vam treballar amb el Jclic que havia buscat a l’ordinador sobre la consciència fonològica només va cometre dos errors. Quan va venir la seva tieta a buscar-lo li vam comentar que el seu nivell no era tan dolent com deia la mestra, llavors ella ens va explicar que per les tardes es dedicava a treballar amb ell la lectura i l’escriptura. S’ha de dir que quan hi ha una implicació de la família en aquests casos ( i altres) la millora és notable, ja que molts cops en l’estona que assisteixen al CDIAP no n’hi ha prou per aconseguir un bon nivell, és fantàstic quan veus que la família s’implica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada