dimecres, 14 de novembre del 2012

TERCERA SESSIÓ



En la tercera sessió vaig entrar amb contacte amb la logopeda,  tot el treball realitzat amb ella ha estat molt beneficiós per mi ja que he aprés a utilitzar el programa Pictor Selector per poder crear material i plafons per al cas B. Durant la sessió amb el cas B vaig veure com es comunicaven el nen i la logopeda per mitjà dels plafons que ja tenien creats. Per mi va ser una experiència molt satisfactòria ja que coneixia al nen i mai l’havia vist comunicar-se així i interactuar amb l’adult, fins i tot amb la seva mare. A partir d’allí vaig començar una conversa amb la logopeda de la importància de la comunicació augmentativa i alternativa. També em va donar recomanacions per quan fes plafons com per exemple que sempre que es pugui és millor ficar les imatges amb blanc i negre ja que si posem un cotxe vermell estem fent entendre al nen que tots els cotxes són vermells, en canvi si és blanc i negre pot ser de qualsevol color.
Si utilitza plafons podem entendre que el nen és intel·ligent, encara que no ho puguem mesurar. Cal tenir clar que amb la comunicació augmentativa no frenem la parla, sinó que la potenciem ja que li estem proporcionant lèxic que més endavant podrà utilitzar si arriba a parlar.
Amb els plafons promovem el seu desenvolupament cognitiu perquè una cosa és el llenguatge i una altra la parla. Quan s’utilitzen els plafons ho fem en contextos comunicatius funcionals, com per exemple, en aquest cas teníem el plafó dels jocs del CDIAP i quan el nen volia jugar marcava amb el dit quin joc volia i quan volia recollir o nosaltres volíem que recollís senyalàvem el plafó de recollir i a més a més la logopeda ho acompanyava amb la parla.
Cal dir que el nen encara estava en una fase inicial de la utilització de plafons i molts cops anava a buscar la joguina sense marcar-la al plafó, però quan se li recordava ho feia.
Durant la sessió amb el cas B, vaig jugar amb ell a pilota i ens la passàvem de diferents maneres, primer per terra, després amb un vot, després dos vots i ell entenia totes les ordres i quan ja no va voler jugar més em va fer un gest que significa prou, aquesta icona no la tenia en el plafó perquè ja la té interioritzada gestualment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada