diumenge, 28 d’octubre del 2012

ATENCIÓ PRIMERENCA


L’atenció primerenca comporta la intervenció de diferents àmbits de l’administració: Salut, Educació i Serveis Socials. I per poder fer efectius els principis d’interdisciplinarietat, globalitat, coordinació i qualitat cal un sistema que reguli i arbitri les relacions d’aquests àmbits i la seva coordinació amb les entitats privades que tenen com a subjectes centrals de la seva intervenció els nens i nenes que presenten trastorns en el desenvolupament i les seves famílies.

El desenvolupament infantil és dinàmics i summament complex que se sustenta en l’evolució biològica, psicològica i social.

L’atenció primerenca, des dels principis científics sobre els quals es fonamenta (pediatria, neurologia, psicologia, psiquiatria, pedagogia, fisioteràpia, lingüística, etc.), té com a finalitat oferir als nens amb dèficit o amb risc de patir-los un conjunt d’accions optimitzadores i compensadores, que els facilitin la maduració adequada en tots els àmbits i que els permetin aconseguir el grau màxim de desenvolupament personal i d’integració social.

Aquells nens que tenen necessitat d’atenció primerenca tenen el dret de disposar dels recursos per al seu tractament, es tracta de garantir el principi d’igualtat d’oportunitats d’un sector de la població especialment indefens i sensible als efectes de les discapacitats, en els quals presenta nivells de prevalença significatius la població infantil. L’atenció primerenca no pot ser vista exclusivament com un aspecte de la rehabilitació, de la intervenció psicosocial o de l’educació, sinó que ha de formar part d’un procés integral que té com a objectiu darrer el desenvolupament harmònic dels nens integrats en el seu entorn.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada