L’àmbit d’intervenció és
socioeducativa i comunitària ja que el CDIAP és un servei que s’ofereix a
aquelles famílies que tenen infants de 0 a 6 anys que tenen diferents
dificultats que si no es tracten adequadament podrien quedar-se exclosos.
L’atenció precoç és el conjunt
d’intervencions preventives i assistencials dirigides als infants amb
trastorns en el desenvolupament o risc de patir-los i a les seves famílies, per
tal de facilitar una maduració adequada en totes les dimensions de la seva
evolució i per aconseguir el nivell màxim de desenvolupament personal i
d’integració a l’entorn.
El SERVEI DE
DESENVOLUPAMENT INFANTIL I ATENCIÓ PRECOÇ (CDIAP) és un servei que incideix en
els trastorns del desenvolupament infantil i les situacions de risc que puguin
provocar-los. Ofereix un conjunt d’actuacions de caire preventiu, de detecció,
de diagnòstic i d’intervenció terapèutica de caràcter interdisciplinari —
psicòloga clínica, logopeda, fisioterapeuta i treballadora social—, que
s’estén, en un sentit ampli, des del moment de la concepció fins que l’infant
compleix els 6 anys; per tant, comprèn l’etapa prenatal, perinatal, postnatal
i petita infància (0 a 6 anys).
És un servei gratuït, que forma part
de la Xarxa de Serveis Socials d’atenció pública de Catalunya, que depèn del
Consell Comarcal del Pallars Sobirà, i és finançat pel Departament d’Acció
Social i Ciutadania, de la Generalitat de Catalunya. Està integrat
per diferents professionals de l'àmbit
sanitari, psicològic, educatiu i social especialitzats
en desenvolupament infantil.
Els serveis que ofereix aquest servei
són:
·
Atenció directa a l’infant: avaluació, intervenció
terapèutica i seguiment
·
Atenció a la família: informació, assessorament i suport
a famílies i tutors/es
·
Seguiment d’infants amb risc biològic, psicològic i
social
·
Intervencions en els aspectes següents: desenvolupament
del llenguatge, desenvolupament neuromotor i psicomotor, hàbits d’autonomia,
problemes de comportament, de la son i de l’alimentació
·
Intervenció
terapéutica a l’escola d’educació infantil de 1er cicle.
Intervenció, orientació i suport a les escoles d’educació infantil actuant de
forma preventiva.
- Atenció de consultes
puntuals per part dels pares. Atenció a les
famílies tant de forma preventiva oferint pautes de comportament com de
forma terapèutica informant, assessorant i oferint suport psicològic.
- Seguiment i avaluació
continuada dels infants atesos
- Informació, assessorament i coordinacions a
les escoles
d’educació infantil de 1er cicle
les escoles
d’educació infantil de 2on cicle
als pares de
1er i 2on cicle d’educació infantil
reunions d’informació
i formació per als pares a nivell de petit grup segons les necessitats
- Coordinació
continuada entre els membres de l’equip d’Atenció Precoç
- Coordinacións
i supervisions al CDIAP-CAD ( Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció
Precoç) – (Centre d’Atenció al Disminuit)
- Coordinacions
amb equips bàsics de salut (ABS)
- Coordinacions
i derivacions a pediatres
- Coordinacions
amb EBASP (Equip Bàsic d’Atenció Social Primària)
- Coordinacions
amb altres professionals implicats en el cas (professors, educadors,
E.A.P, U.T.A.C:....)
- Col.laboracions
amb altres recursos de la zona
Carme,
ResponEliminaGràcies pel teu comentari en el meu blog.
T'acabo de contestar en el meu blog però també ho enganxo en el teu. Petons.
Hola Carme,
De fet el centre obert sí que fa una primera entrevista amb la família però és més de caire informatiu sobre les normes del centre, horaris,...Lògicament hi ha algun moment que es pot parlar del nen però en tot cas seria de forma espontanea perquè en aquesta primera entrevista l'objectiu principal no és parlar del nen. Si més no això és el que m'han explicat com a procediment d'entrada al centre. Per això penso que es fa necessaria una altra entrevista per tractar aspectes observats en el nen i sobretot per parlar amb els pares d'altres aspectes que tenen que veure amb responsabilitats parentals.
Teresa