dissabte, 27 d’octubre del 2012

Introducció


L’àmbit d’intervenció és socioeducativa i comunitària ja que el CDIAP és un servei que s’ofereix a aquelles famílies que tenen infants de 0 a 6 anys que tenen diferents dificultats que si no es tracten adequadament podrien quedar-se exclosos.

L’atenció precoç és el conjunt d’intervencions preventives i assisten­cials dirigides als infants amb trastorns en el desenvolupament o risc de patir-los i a les seves famílies, per tal de facilitar una maduració adequada en totes les dimensions de la seva evolució i per aconseguir el nivell màxim de desenvolupament personal i d’integració a l’entorn.

El SERVEI DE DESENVOLUPAMENT INFANTIL I ATENCIÓ PRECOÇ (CDIAP) és un servei que incideix en els trastorns del desenvolupa­ment infantil i les situacions de risc que puguin provocar-los. Ofereix un conjunt d’actuacions de caire preventiu, de detecció, de diagnòstic i d’intervenció terapèutica de caràcter interdisciplinari — psicòloga clí­nica, logopeda, fisioterapeuta i treballadora social—, que s’estén, en un sentit ampli, des del moment de la concepció fins que l’infant com­pleix els 6 anys; per tant, comprèn l’etapa prenatal, perinatal, postna­tal i petita infància (0 a 6 anys).

 

És un servei gratuït, que forma part de la Xarxa de Serveis Socials d’atenció pública de Catalunya, que depèn del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, i és finançat pel Departament d’Acció Social i Ciutada­nia, de la Generalitat de Catalunya. Està integrat per diferents professionals de l'àmbit sanitari, psicològic, educatiu i social especialitzats en desenvolupament infantil.

 

Els serveis que ofereix aquest servei són:

·         Atenció directa a l’infant: avaluació, intervenció terapèutica i seguiment

·         Atenció a la família: informació, assessorament i suport a famílies i tutors/es

·         Seguiment d’infants amb risc biològic, psicològic i social

·         Intervencions en els aspectes següents: desenvolupament del llenguatge, desen­volupament neuromotor i psicomotor, hàbits d’autonomia, problemes de com­portament, de la son i de l’alimentació

·         Intervenció terapéutica a l’escola d’educació infantil de 1er cicle. Intervenció, orientació i suport a les escoles d’educació infantil actuant de forma preventiva.

  • Atenció de consultes  puntuals per part dels pares. Atenció a les famílies tant de forma preventiva oferint pautes de comportament com de forma terapèutica informant, assessorant i oferint suport psicològic.
  • Seguiment i avaluació  continuada dels infants atesos
  • Informació, assessorament i coordinacions a

les escoles d’educació infantil de 1er cicle

les escoles d’educació infantil de 2on cicle

als pares de 1er i 2on cicle d’educació infantil

reunions d’informació i formació per als pares a nivell de petit grup segons les necessitats

  • Coordinació continuada entre els membres de l’equip d’Atenció Precoç
  • Coordinacións i supervisions al CDIAP-CAD ( Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç) – (Centre d’Atenció al Disminuit)
  • Coordinacions amb equips bàsics de salut (ABS)
  • Coordinacions i derivacions a pediatres
  • Coordinacions amb EBASP (Equip Bàsic d’Atenció Social Primària)
  • Coordinacions amb altres professionals implicats en el cas (professors, educadors, E.A.P, U.T.A.C:....)
  • Col.laboracions amb altres recursos de la zona

1 comentari:

  1. Carme,
    Gràcies pel teu comentari en el meu blog.
    T'acabo de contestar en el meu blog però també ho enganxo en el teu. Petons.

    Hola Carme,
    De fet el centre obert sí que fa una primera entrevista amb la família però és més de caire informatiu sobre les normes del centre, horaris,...Lògicament hi ha algun moment que es pot parlar del nen però en tot cas seria de forma espontanea perquè en aquesta primera entrevista l'objectiu principal no és parlar del nen. Si més no això és el que m'han explicat com a procediment d'entrada al centre. Per això penso que es fa necessaria una altra entrevista per tractar aspectes observats en el nen i sobretot per parlar amb els pares d'altres aspectes que tenen que veure amb responsabilitats parentals.
    Teresa

    ResponElimina