dilluns, 29 d’octubre del 2012

DIFERENTS CASOS



CAS A

Aquest nen va néixer a Mèxic el dia 21 d’abril del 2007 i va ser detectat per l’escola. El motiu de la demanda va ser que feia poc que havia arribat, era un nen molt mogut a classe, amb falta d’atenció, no se l’entenia quan parlava, li costava obeir ordres, acceptar normes.

Tot la família prové de Mèxic, primer va arribar la mare i al cap de 8-9 mesos la resta de la família, el germà de 11 anys, l’àvia i ell, el pare continua a Mèxic i tenen bona relació.

El nen A és el més petit d’una família molt extensa, durant el primer any i mig el va cuidar una cosina i després va anar a l’escola bressol. Ha estat malcriat per una tieta i se li ha donat sempre el que ell ha volgut, no accepta un no quan ell vol una cosa. Per tant, al mare quasi mai ha estat amb el nen.

La mare treballa cuidant una senyora gran per les nits i els matins, és a dir, dorm a casa de la senyora, després porta els nens a l’escola i torna a treballar fins a l’hora de dinar. L’àvia fa diàlisi i és qui passa més temps amb els nens. Molts cops es desacrediten amb la mare.

És un nen molt autònom, parla el castellà ja que la llengua materna és el castellà.

Va néixer per mitjà de cesària una setmana abans i la mare durant el part va tenir febre i va patir estrès.

Va començar a caminar als 13 mesos i les primeres paraules les va dir a l’any. A l’any i mig va controlar esfínters, tot i que de vegades encara dorm amb bolquers, sobretot quan fa fred. El seu ritme de son és bo i dorm d’una sola tirada.

Mira molt la televisió, fins i tot quan menja ja que d’aquesta manera està tranquil i menja bé, i juga molt a videojocs. Ha passat moltes hores amb adults i ara li costa relacionar-se amb nens de la seva edat. Quan s’enfada i es desespera mossega.

Parla molt ràpid i no se l’entén i llavors s’enfada ja que és capaç d’utilitzar el vocabulari que sap, però no utilitza verbs i com a conseqüència no sap organitzar frases. També confon emocions i té poca memòria immediata.

És un nen diagnosticat com a hiperactiu amb dèficit d’atenció i amb un trastorn del llenguatge i amb poc contacte visual. Presenta una edat mental menor que l’edat cronològica.

El trastorn del llenguatge li afecta la part expressiva i de vegades substitueix una part de la frase per sons que fan que la comprensió sigui difícil, té problemes en repetir una frase quan és llarga.

El seu pla terapèutic es basa en organitzar frases, treballar les emocions, el contacte ocular, l’atenció i donar pautes conductuals a la mare.

Se li ha passat el quadren d’exploració del llenguatge, el Plon R i la taula de desenvolupament motor, un qüestionari per detectar problemes de tipus productiu, entre altres.

El neuròleg li va recomanar prendre omega 3 per pal·liar la hiperactivitat.

 

CAS B

Aquest nen va néixer el 12 de novembre del 2007. La seva parla és força disminuïda, es comunica molt bé a nivell gestual ja que quan era més petit va patir la síndrome de West i una cardiopatia.

Pertany a una família del Marroc, és el germà petit, té una germana més gran. Els dos assisteixen a una escola rural on rep assistència individualitzada 3 hores ala setmana. Al principi de l’escolarització la seva relació amb els companys era molt agressiva, però amb el temps ha millorat.

Assisteix 1 cop per setmana al CDIAP on es treballa en dos direccions: plafons de comunicació augmentativa i potenciant el llenguatge parlat i gestual.

És totalment autònom, es vesteix sol, menja sol, ajuda a posar i treure la taula, quan es dutxa s’ensabona, controla esfínters.

Coneix l’esquema corporal i molts dels plafons que s’han fet coneix moltes de les icones. S’introdueixen nous plafons per augmentar el lèxic i es retiren icones que ja coneix i té assimilades.

 

 

CAS C

És una nena que va néixer el 14 de juliol del 2007, és la petita de quatre germans, el més gran té 19 anys, un de 17 i un altre de 15. La família és de l’Equador i van arribar a Catalunya fa 10 anys.

Presenta problemes d’aprenentatge i de llenguatge, li manca lèxic, confon els colors i les formes. Li costa argumentar, els números, les seqüències temporals, els jocs d’atenció. Fa poc que li han posat ulleres.

Va patir la síndrome de Kawasaki abans de l’any.

 

 

CASOS PUNTUALS

Un nen amb baveig, un nen amb problemes de lectoescriptura, un nen que mossega...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada