En les dues últimes sessions el cas A i C van treballar junts, és a dir,
van estar al centre una hora i mitja fent activitats i ajudant-se l’un a l’altre.
Vam treballar una fitxa del frostik que consistia en completar unes figures i
que quedessin igual que a l’exemple, d’exemple hi ha via una nena completa, en
els requadres de baix hi havia nenes però incompletes, a una li faltava el
cabell, a l’altra un braç, a la següent la cama... Aquesta fitxa ens va
permetre treballar la figura-fons i l’oclusió visual i com a vocabulari les
parts del cos. Després vam demanar als dos casos que dibuixessin a la seva
família, el primer dibuix que van realitzar era força simple, el cap rodó i la
resta del cos amb pals. En veure això la psicòloga els va dibuixar un exemple
tot expressant-los que anava dibuixant: primer el cap, després la cara, que hi
ha a la cara? Ulls, nas, boca, orelles celles. Pel que fa al cos els va fer
fixar que el coll ajunta el cap amb el cos, que després venen els braços i al
final dels braços i a les mans....
En finalitzar això van tornar a provar de fer el dibuix ells sols i el seu
dibuix va millorar considerablement, ja tenia més volum i forma.
Abans de finalitzar la sessió vam treballar el conte del Teo que el vam fer
servir per comprovar quin tipus de frases construïen per explicar les imatges
del conte, però les seves frases eren sense sentit, primer posaven el verb i
després el nom i moltes no tenien ni complements. Una altra cosa que vam
treballar van ser les lletres i moltes no se sabien com per exemple la M, B, V,
Z, Y, K..., quan l’abecedari ja es treballa a P3.
Per a l’última sessió vaig preparar un material per treballar els números,
l’abecedari i activitats per treballar les series temporals a l’ordinador. A
més a més vaig preparar un document per a la psicòloga on hi havia diverses
pàgines web amb materials i recursos per treballar els números, les lletres, l’atenció...
Els hi va agradar molt les targetes de l’abecedari i a més a més ho vam fer
com un joc que abans reconeixia la lletra es quedava la targeta. Les series temporals que vam treballar les
podeu trobar en aquesta pàgina web:
- http://contenidos.proyectoagrega.es/visualizador-1/Visualizar/Visualizar.do?idioma=ca&identificador=es_2008112723_7300340&secuencia=false#
- http://contenidos.proyectoagrega.es/visualizador-1/Visualizar/Visualizar.do?idioma=ca&identificador=es_2008112622_7300335&secuencia=false
- http://contenidos.proyectoagrega.es/visualizador-1/Visualizar/Visualizar.do?idioma=ca&identificador=es_2008112623_7300330&secuencia=false
També vam treballar una fitxa dels números, del 1 al 4, en aquesta fitxa hi havia els números pintats de cada color, a sota hi havia tot de números sense pintat i ells els havien de reconèixer i saber de quin color havien de pintar cadascú. La fitxa va ser una activitat força laboriosa per a ells, havien d’identificar el número, veure de quin color era, buscar el color i pintar, però van aconseguir fer-la bé, tot i que algun cop per falta de concentració i atenció s’equivocaven de color.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada