diumenge, 9 de desembre del 2012

PLA DE TREBALL

FASE 1 :     PLA DE TREBALL  I SITUACIÓ EN EL CONTEXT DEL CDIAP                                                    DATA:  Juliol 2012                    HORES: 10
Objectius:
  1.  Conèixer el context del CDIAP.
  2. Conèixer els professionals que integren l'equip, així com les seves funcions.
  3. Conèixer els diferents instruments de  diagnòstic, seguiment i valoració que es fan servir.
  4. Saber utilitzar els recursos necessaris per cada cas.
  5. Definir els objectius de la intervenció i les diferents fases del Pla de Treball.

Destinataris/Àrees: Tutora externa, logopeda

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Converses amb la tutora externa per contrastar la nostra proposta i necessitats.
  2. Definició conjunta dels nens en els que s’intervindrà i dels objectius generals i específics de la proposta d’assessorament.
  3. Definició i formulació de les diferents fases del Pla de Treball i la seva seqüència.
  4. Temporització del Pla de Treball.
  5. Formulació escrita i seqüenciada de les fonamentacions sociològiques, epistemològiques, psicològiques i pedagògiques que vertebren les intencions, finalitats i pràctica educativa del CDIAP.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Entrevista amb la Tutora externa.
  2. Anàlisi documental de la Memòria d’activitats, la legislació que afecta l’àmbit i altres documents de treball.
  3. Elaboració del Pla de Treball.
  4. Comunicació, intercanvi, contrast i reformulació del Pla de Treball.
  5. Incorporació dels diferents elements contrastats del Pla de Treball.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Registre de l’entrevista amb la Tutora externa.
  2. Notes d’anàlisi documental.
  3. Elaboració del Pla de Treball.
  4. Validació per part de la Tutora de pràctiques del Pla de Treball.

FASE 2:   TREBALL AMB ELS NENS I NENES  I LES FAMÍLIES                                                            DATA:      setembre  2012                HORES: 60
Objectius:
  1. Aprendre a utilitzar les eines de seguiment dels casos
  2. Saber orientar a les famílies i mestres quan sigui necessari.
  3. Conèixer les característiques dels diferents nens i nenes del centre
  4. Observar les dinàmiques que s’estableixen en les sessions de treball.
  5. Copsar les passos que es realitzen quan arriba una demanda nova al centre (entrevistes amb la familia, derivacions necessàries, priorització d’objectius...

Destinataris: nens i nenes del centre, equip professional del centre, famílies i escola.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Presentació de mi mateixa a les famílies i als nens i nenes
  2. Participació en les sessions amb els nens i nenes que acudeixen al centre
  3. Intervencions  i preparació d’algunes de les sessions.
  4. Creació de material per ales sessions.
  5. Donar eines i suport a l’escola.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Graelles d'observació .
  2. Diari de pràctiques.
  3. Plafons de comunicació augmentativa.
  4. Buscar i crear material per a les diferents sessions.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Diari de pràctiques.
  2. Graelles de seguiment.

FASE 4:   VALORACIÓ I MEMÒRIA DEL PRACTICUM                                                               DATA:     Octubre i novembre 2012                HORES: 10
Objectius:
  1. Valorar i avaluar els efectes produïts amb les intervencions
  2. Treure conclusions
Destinataris: Professionals del CDIAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Recollida i ordenació de tota la informació obtinguda.
  2. Valoració de l'experiència i realització de la memòria.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.   Graelles utilitzades per l'observació.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.   Memòria de pràctiques.
2.   Diari de pràctiques.
3.  Grau d’adquisició dels objectius plantejats als nens i nenes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada