FASE 1 : PLA DE
TREBALL I SITUACIÓ EN EL CONTEXT DEL
CDIAP
DATA: Juliol 2012 HORES: 10
|
Objectius:
- Conèixer
el context del CDIAP.
- Conèixer els
professionals que integren l'equip, així com les seves funcions.
- Conèixer els diferents instruments de diagnòstic,
seguiment i valoració que es fan servir.
- Saber utilitzar els recursos necessaris per cada cas.
- Definir
els objectius de la intervenció i les diferents fases del Pla de
Treball.
Destinataris/Àrees:
Tutora externa, logopeda
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
- Converses amb la tutora externa per contrastar la nostra proposta
i necessitats.
- Definició conjunta dels nens en els que s’intervindrà i dels
objectius generals i específics de la proposta d’assessorament.
- Definició i formulació de les diferents fases del Pla de Treball i
la seva seqüència.
- Temporització del Pla de Treball.
- Formulació escrita i seqüenciada de les fonamentacions
sociològiques, epistemològiques, psicològiques i pedagògiques que
vertebren les intencions, finalitats i pràctica educativa del CDIAP.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
- Entrevista amb la Tutora externa.
- Anàlisi documental de la Memòria d’activitats, la legislació que
afecta l’àmbit i altres documents de treball.
- Elaboració del Pla de Treball.
- Comunicació, intercanvi, contrast i reformulació del Pla de
Treball.
- Incorporació dels
diferents elements contrastats del Pla de Treball.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
- Registre de l’entrevista
amb la Tutora externa.
- Notes d’anàlisi
documental.
- Elaboració del Pla de
Treball.
- Validació per part de la
Tutora de pràctiques del Pla de Treball.
|
FASE 2: TREBALL AMB ELS
NENS I NENES I LES FAMÍLIES
DATA: setembre 2012 HORES: 60
|
Objectius:
- Aprendre a
utilitzar les eines de seguiment dels casos
- Saber orientar a les famílies i
mestres quan sigui necessari.
- Conèixer les característiques dels
diferents nens i nenes del centre
- Observar les dinàmiques que
s’estableixen en les sessions de treball.
- Copsar les passos que es realitzen
quan arriba una demanda nova al centre (entrevistes amb la familia,
derivacions necessàries, priorització d’objectius...
Destinataris: nens
i nenes del centre, equip professional del centre, famílies i escola.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
- Presentació de mi mateixa a les famílies i als
nens i nenes
- Participació en les sessions amb els nens i nenes
que acudeixen al centre
- Intervencions
i preparació d’algunes de les sessions.
- Creació de material per ales sessions.
- Donar eines i suport a l’escola.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
- Graelles
d'observació .
- Diari de
pràctiques.
- Plafons de
comunicació augmentativa.
- Buscar i crear
material per a les diferents sessions.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
- Diari
de pràctiques.
- Graelles
de seguiment.
|
FASE 4: VALORACIÓ I MEMÒRIA DEL PRACTICUM DATA: Octubre i novembre 2012 HORES: 10
|
Objectius:
- Valorar i avaluar els efectes produïts
amb les intervencions
- Treure conclusions
Destinataris: Professionals del CDIAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
- Recollida i
ordenació de tota la informació obtinguda.
- Valoració de
l'experiència i realització de la memòria.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Graelles utilitzades per
l'observació.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Memòria de pràctiques.
2.
Diari de pràctiques.
3. Grau
d’adquisició dels objectius plantejats als nens i nenes.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada