El cas C no va venir a la sessió, per tant només vaig treballar amb el cas A i el cas de la consciència fonològica.
Per motivar a parlar al nen vam treballar el conte de la Tefi, ja que amb
el cas B havia funcionat tant bé. Però les frases que utilitzava encara no eren
correctes i se l’havia de corregir contínuament. Li fèiem repetir les frases
correctament perquè estructurés com cal la frase ja que és un dels seus punts
febles. Després vam treballar amb ell les lletres de l’abecedari a través d’un
joc i allí em vaig donar compte que hi havia lletres que no coneixia i em fa
fer pensar quina feina podia fer jo perquè les pogués aprendre. El joc dels
números va funcionar molt bé, vam treballar del zero al deu i sabia comptar,
reconeixia les grafies i la quantitat, un cop acabat el joc vaig utilitzar les
anelles que hi ha perquè em fes una seriació, ja que hi ha via anelles de
diversos color. Per tant, els colors els reconeix i les series les dominava.
Per finalitzar la seva sessió vam fer una fitxa del Frostic, que treballava
la coordinació oculomanual. Aquests tipus de fitxes serveixen d’afinançament
per a la coordinació oculomanual i de les funcions implicades en el procés de
lectoescriptura com són els processos successius i simultanis, orientació
espaciotemporal i lateralitat.
Concretament vam treballar la fitxa número 14 del nivell intermig, la qual
consisteix en la constància de la forma, hi ha un triangle i un quadrat en
diferents posicions i s’han d’identificar tots els triangles i fixar-se que no
tots els triangles miren cap al mateix lloc. També vam treballar les
característiques de cada una de les formes, és a dir, el triangle té 3 costats
i el quadrat 4. vam contar quantes
figures hi havia de cada forma i vam escriure els números
Pel que fa al nen amb dificultats en la consciència fonològica es va
treballar el Jclic de les paraules on el nen va triar les lletres que volia
treballar i en aquest programa es treballa l’escriptura dels dibuixos que hi ha
en l’exercici i la seva lectura. Després vam treballar la coordinació
oculomanual amb les taules Tandem i per finalitzar vam realitzar una fitxa del
Frostik del nivell avançat per treballar la figura fons. En aquesta fitxa s’havien
de resseguir uns camins que portaven d’un animal a un altre sense aixecar el
llapis del paper, va haver d’anomenar els noms dels animals i els vam escriure i
també li vaig dir que escrigués el so que feien, va fer l’activitat
correctament i l’escriptura dels animals va ser correcta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada