dijous, 6 de desembre del 2012

SESSIONS AMB EL CAS A I C


El  cas de consciència fonològica ja ha rebut l’alta per la seva edat, per tant, ara només treballem amb el cas A i C.
En la següent sessió es fa per separat, però les següents treballaran els dos alhora a causa de les activitats escolars.
En el cas A vam tornar a insistir en els conceptes posicionals a través d’una fitxa del Frostik que consistia en buscar imatges iguals a la de l’exemple, es van treballar els conceptes dalt, baix, dreta, esquerra i al costat. Vam comprovar que els conceptes dreta i esquerra els tenia assimilats i al costat també, ara només quedava treballar dalt, baix, davant i darrere. Vam seguir amb les seqüències temporals, però encara no les va dominar i per finalitzar la sessió vam fer un loto sonor on vam treballar la concentració i l’atenció. El nen va ser capaç d’estar atent tota l’estona i va endevinar tots els sons.
En el cas C ens vam centrar a treballar els números fins al 10 amb el joc Ballon and Rings i va anar molt bé, per tant, sap comptar fins al deu, però el problema que tenia és que a l’hora d’escriure’ls no sabia com es feia el cinc o el vuit.... L’altra activitat va ser una fitxa del Frostik, la número 14 del nivell intermig que consistia en buscar el mateix objecte en la mateixa posició, en la qual es treballa la rotació,  la inversió i la posició en l’espai. Amb la nena per treballar el lèxic li vam fer dir el nom de cada objecte i per a que servia.
Per seguir treballant el lèxic se li van passar una sèrie de bits d’imatges força comunes com una forquilla, un gorro, un llapis.... perquè anés millorant el seu lèxic en català.
Aquesta és la primera sessió on els nens  treballen junts, la primera activitat va ser buscar diferències entre dos dibuixos per treballar l’atenció. Després vam utilitzar l’ordinador per treballar les seqüències temporals amb un Jclic, algunes les van fer per assaig error i altres perquè gairebé ja estaven ordenades i només en moure una imatge ja estava bé. Per això no podem dir que ho sàpiguen  fer encara. Per últim vam fer una fitxa del frostik on es treballa la figura fons, s’han de buscar unes imatges amagades en un dibuix, aquest era un pallasso i ens va servir per parlar sobre el circ, és a dir a treballar el vocabulari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada