El cas de consciència fonològica ja
ha rebut l’alta per la seva edat, per tant, ara només treballem amb el cas A i
C.
En la següent sessió es fa per separat, però les següents treballaran els
dos alhora a causa de les activitats escolars.
En el cas A vam tornar a insistir en els conceptes posicionals a través d’una
fitxa del Frostik que consistia en buscar imatges iguals a la de l’exemple, es
van treballar els conceptes dalt, baix, dreta, esquerra i al costat. Vam comprovar
que els conceptes dreta i esquerra els tenia assimilats i al costat també, ara
només quedava treballar dalt, baix, davant i darrere. Vam seguir amb les
seqüències temporals, però encara no les va dominar i per finalitzar la sessió
vam fer un loto sonor on vam treballar la concentració i l’atenció. El nen va
ser capaç d’estar atent tota l’estona i va endevinar tots els sons.
En el cas C ens vam centrar a treballar els números fins al 10 amb el joc
Ballon and Rings i va anar molt bé, per tant, sap comptar fins al deu, però el
problema que tenia és que a l’hora d’escriure’ls no sabia com es feia el cinc o
el vuit.... L’altra activitat va ser una fitxa del Frostik, la número 14 del
nivell intermig que consistia en buscar el mateix objecte en la mateixa
posició, en la qual es treballa la rotació, la inversió i la posició en l’espai. Amb la
nena per treballar el lèxic li vam fer dir el nom de cada objecte i per a que
servia.
Per seguir treballant el lèxic se li van passar una sèrie de bits d’imatges
força comunes com una forquilla, un gorro, un llapis.... perquè anés millorant
el seu lèxic en català.
Aquesta
és la primera sessió on els nens treballen
junts, la primera activitat va ser buscar diferències entre dos dibuixos per treballar
l’atenció. Després vam utilitzar l’ordinador per treballar les seqüències
temporals amb un Jclic, algunes les van fer per assaig error i altres perquè
gairebé ja estaven ordenades i només en moure una imatge ja estava bé. Per això
no podem dir que ho sàpiguen fer encara.
Per últim vam fer una fitxa del frostik on es treballa la figura fons, s’han de
buscar unes imatges amagades en un dibuix, aquest era un pallasso i ens va
servir per parlar sobre el circ, és a dir a treballar el vocabulari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada